Til førstesiden »
VG 14.02.2020 kl. 12:17

Bloddryppende og unik spenning! Bokanmeldelse: C.J. Sansom: «Opprør»

Ambisiøs historisk krim der storpolitikk og den lille manns skjebne smelter sammen på spennende vis i den syvende boken i C.J. Sansoms bestselgerserie fra Tudortidens England.

Bør andre også lese denne saken? Klikk på "Stem"-knappen, og artikkelen hopper et lite hakk oppover på Anbefalt-listen »

Saken inneholder følgende stikkord (sortert alfabetisk):
000 02 7: 10 12:17Kommersielt 14 20 88 130 499Vis 790Kr: 800 1500-tallet 1500-tallets 1549 agentMatthew aldri alle allmenningene altså Ambisiøs ambisiøse Ambjørnsen andre anmelder Anmeldt at av av: bakgrunnen barnekonge befolket begynne beitemulighetene belønnet benytte benådningssøknad bestselgende bestselgerserie bli blir Bloddryppende Bok Bokanmeldelse: boken Boleyn bredt bruk bunns by byrd både bøker bør Carré cocktail de deg? del den denne der Det det dette Dette diplomatiske direkte disse doser drap Drapsetterforskningen drapssaken dronning du dyp dyr dødsdom Eirin Elizabeth ellers En en England enn er essay et etterforske evner faktiske fant fargerike fattiges femti finner fjern flaks for forfatteren forhåndsskrevet forklare Foto: fra frem fri Fått første gamle gang ganske gjelder gjengjeld gjennom gjort god gode godseiere grunnlaget ham han Han hans hanskes har helskinnet hendelsene hensynsløse historie historisk historiske hjelpere hodelineordenen holde HovdenakkPublisert: hvordan høy høydramatiske høyst ikke individuelle Ingvar inn jaget Jeg jo juridiske kan karakterer kastets kl komme kompetanse komplisert konfliktene konsentrasjon krever krigens krim krimbøker Krimguide: krimgull! kriminell KrimOversatt krise kritikerroste kunne lag lagt landets lange langlesning langt Lars-Erik lav le Legg legge lerret leseren leverer like likhet lille litt livet livsfarlig lokale London lov man mange mannen manns Matthew med mellom men mener Mer mer merTil midten moralen motiv mulig møter nest nesten nettopp nettoppEn Nina noenlunde nokså Norge norsk Norwich Nr nummer nødvendig og også Også ogsåJohn okkupasjon Om omgang opp oppdrag: opplyst opprør Opprør opprørene opprørernes OpprørForfatter: ord over overklasse overkommelig overleve partene personene personer politisk politiske PressSider: protester pukkelryggede påtvunget Rabattkoder Rangøyles redde rede reformasjon religiøs rent rette roller romanen sak sakføreren sakførertilværelse samarbeid: sammen Samtidig Sansom Sansom: Sansoms SansomSjanger: seg selv senere sentrale ser serie Shardlake Shardlake-serie Shardlake-serien si sider siders siktet sin Sindre sine siste situasjon situasjonen sjarmert sjekke skal skildret skjebne skjedde skjermet skjul slektning Slik slik slutt smelter småtterier snart solgt solide som sommeren sommerukene sosial spennende spenning! spenning: spenningsfortelling SPENNINGSFORTELLING: spent spilte spionthrillerenDet sted stor storpolitikk stridende største suksess syv syvende såvel SørbottenForlag: tar Til til tilbake Tilsammen tips topp-krim! topper truet tråder Tudortidens tålmodighet tørkesommer ufrivillig unik UNIK uro ut ute utgjør utstyre var ved vel venn ventet VGs vi viklet virkelige virkeligheten vis viser voldelig voldelige vår «Opprør» å ødelegger økonomisk

Copyright © Ottmar Holding AS 2000-20. Ansv. utgiver Tom W. Ottmar
Støtt Amnesty »
Børs